Szkolenie z edytora tekstu Microsoft Word

Microsoft Word to aktualnie jeden z najpopularniejszych na świecie procesorów tekstu. Ma ogromne możliwości jeśli chodzi o pracę nad tekstem i elementami graficznymi. Oferuje dużo rozbudowanych funkcji, dzięki którym praca z tekstem może być szybka i wygodna. Przy jego użyciu stworzysz np. profesjonalne CV, podanie o pracę, list motywacyjny, zaś korespondencja seryjna pozwoli Ci zaoszczędzić wiele cennego czasu. Nic więc dziwnego, że jego obsługa (co najmniej w stopniu dobrym) jest często wymagana przez pracodawców. Warto zatem zainwestować w jego edukację. Uczęszczając na nasze szkolenie masz pewność, że posiądziesz wiedzę która pozwoli na biegłe posługiwanie się tą ciekawą aplikacją.

Od lutego 2007 roku na rynku dostępne jest na rynku nowe wydanie programu Word - 2007. Nowa wersja ma całkowicie zmieniony interfejs użytkownika - zamiast typowego menu znanego z innych programów, zastosowano tzw. wstążkę. Nowe wydanie ma być zdaniem autorów bardziej intuicyjne, niemniej jednak zdania wśród użytkowników są bardzo podzielone. Dlatego też w czasie organizacji szkolenia istnieje możliwość wyboru przez uczestników wersji edytora Word, w oparciu o którą będą wykonywane ćwiczenia.

Edytor tekstu Microsoft WordDla kogo: program szkolenia jest skierowany dla wszystkich osób chcących poznać edytor tekstu Microsoft Word, oraz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu obsługi tego edytora, a także poznac jego ciekawe funkcje i możliwości.

Początkowe wymagania: umiejętność obsługi komputera.

Cel szkolenia: po ukończeniu szkolenia uczestnik w stopniu biegłym opanuje obsługę najważniejszych i najczęściej wykorzystywanych funkcji programu MS Word.

Liczba godzin dydaktycznych: 8

Termin: na zlecenie


Program szkolenia:

  1. Krótkie wprowadzenie do programu MS Word

  2. Pierwsze kroki z programem
    • pisanie polskich liter (ę,ó,ą,ł,ż,ć,ń).
    • formatowanie pisanego tekstu. Rozmiar, krój czcionki, pogrubienie, pochylenie, podkreślenie.
    • używanie indeksu górnego, dolnego.
    • odstępy między wierszami (interlinia).
    • zmiana koloru czcionki i tła tekstu.
    • wyrównywanie, wyśrodkowywanie i wyjustowywanie tekstu.
    • style.
    • omówienie skrótów klawiszowych przyspieszających pracę.
  3. Układ strony i jej tło
    • zmiana rozmiarów marginesów.
    • przełączanie orientacji strony pomiędzy układem poziomym i pionowym.
    • dzielenie tekstu na kolumny.
    • obramowanie strony, dodawanie znaku wodnego, zmiana koloru strony.
  4. Listy
    • tworzenie listy wypunktowanej, numerowanej, wielopoziomowej
  5. Tabele
    • wstawianie, rysowanie nowej tabeli w dokumencie.
    • wstawianie i usuwanie kolumny, wierszy.
    • zmiana orientacji kierunku tekstu.
    • wyrównywanie tekstu.
    • dzielenie i scalanie komórek.
  6. Grafika
    • wstawianie i formatowanie obrazów.
    • wstawianie gotowych kształtów.
    • wstawianie ClipArtów.
  7. Inne elementy dokumentu
    • wstawianie nagłówka, stopki, numeru strony.
    • wstawianie pola tekstowego, obiektu data i godzina, przypisów dolnych i końcowych.
    • wstawianie symboli specjalnych.
  8. Korespondencja seryjna
    • Co to jest korespondencja seryjna? Dlaczego warto z niej korzystać?
    • rozpoczynanie korespondencji seryjnej.
    • tworzenie kopert, etykiet.
  9. Spis treści
    • tworzenie spisu treści.
    • modyfikowanie spisu treści.
  10. Zapisywanie
    • zapisywanie dokumentu - omówienie poszczególnych rozszerzeń.
    • zapisywanie jako szablon.
    • zapisywanie jako dokument PDF.
    • zabezpieczanie dokumentu.
  11. Drukowanie
    • omówienie opcji podgląd wydruku.
    • omówienie zagadnień dotyczących drukowania.
    • drukowanie wybranego zakresu.
  12. Wykorzystanie wiedzy w praktyce
    • tworzenie profesjonalnego CV i listu motywacyjnego.
    • drukowanie na kopertach.
    • tworzenie estetycznej wizytówki.
    • papier firmowy z wykorzystaniem szablonów.